Коли на батерии

 
Какво правите, за да може да използвате любимата си кола всекидневно и сигурно? Освен подобренията с цел поправяне на детските проблеми или просто създаване на Вашата кола има и още. Чупите мотор – не намирате части, но все още искате тази кола! Но как тя да продължи живота си без основните си плюсове?! Двигател с вътрешно горене, звук, мирис и грижа. Насаждате друго сърце … но не някой осмак или някой турбиниран мотор, а електродвигател! Намирате си батерии и управление и всичко е приказка.

Дали това важи за класически автомобил, който да направите по-зелен или просто искате да сте различни.? Това е възможно и мисля, че след като производител като Jaguar със своята история и страст към спорта си позволява да преработи „най-красивата кола“ – цитирам Enzo Ferrari, то може би там е бъдещето. Безспорно липсват някои важни неща за автомобилистите, но не и динамика, не и практичност. Просто за всеки влак си има пътници. Практически дори не е нужна и сериозна преработка. С достатъчно финанси и инженерна мисъл, Jaguar са успели да монтират електрически двигател и всичките нужни инсталации и батерии, без да нарушават купето. Абсурдно дори, килограмите са по-малки спрямо шестцилиндровият мотор. В списъкът обещават, че конверсията може да бъде направена в обратен ред. Тоест, ако в един момент Ви залипсва мириса на бензин срещу правилната сума ще върнат оригиналното сърце на Вашият автомобил.

Всички производители са тръгнали към гориво от мрежата, гориво вкъщи, което се възобновява , а батерията тепърва поевтинява и се развива. Интересно е, че практически това е приложимо и при един доста по-прост автомобил без съществени различия между марките и моделите. Нещо като стандартното зарядно, което значи, че няма да бъде трудно за разгадаване. Но все пак си представете Lamborghini Countach на батерии, Ferrari Enzo закачено на стълба пред работата Ви. Всеки един от тези автомобили може да се ползва всеки ден по-сигурно, по-евтино, може да го ползвате завинаги защото това е купето, което ви харесва. Тези линии начертани преди 5-10-15+ години без емисии. Без да се налага да го сменяте заради нови наредби и ограничения… вечният автомобил. Е това е мечта, но схващате логиката.


_DSC3021

Противоречиво е обаче да се прави от гледна точка на съхранение на миналото. Хората, истинските фенове, харесват колите си заради нещо: дизайн, мирис, функция, но на един спортен автомобил от всеки един период да му смениш двигателя е все едно да му отнемеш душата. Класика от 60-те с функции на най-новият смартфон. Supra без свистящия звук на турбото и пламъците, Camaro без 8-те цилиндъра и огромния компресор. Но това не е самоинициатива на производителите, ние също сме по-скучни и по-смачкани спрямо нашите баби и дядовци – те просто не Ви разказват. Засега обаче изборът е Ваш и това отново е тунинг, но докога това ще е избор не се знае…