Дрифт Компакт – Светослав Ханджийски

 

 

Днес ще ви разкажем за един от най-младите пилоти в Дрифт Шампионата за 2017. Казва се Светослав Ханджийски, като да ви предупредя: – Момчето кара! Постоянният проект е компакт на платформата на е36, нещо по нестандартно за сцената. Малкият хеч има особено окачване спрямо конкурентите си, които в последно време се насочват към мултилинка. Това по никакъв начин не пречи на Светльо да се раздава по завоите. Може да прочетете краткото интервю с него за подробности.

 DSC_0864 copy DSC_0831 copy DSC_0888 copy

Кога и как започна колата? Кога реши че искаш да караш на писта?

– Здравейте и благодаря за вниманието! Първото автомобилно мероприятие, на което присъствах беше 9-ти национален БМВ събор през 2010 г. Когато видях пилотите за първи път, осъзнах че искам да стана един от тях. Всичко започна с тази мечта.  Купих колата през 2011 г. веднага след като навърших пълнолетие и изкарах шофьорска книжка. Първоначалната цел бе да бъде всекидневна кола.

Какво е първото нещо, което направи по нея?

– Първото нещо което направих по колата бе трансплантация на 2,8-литров двигател на мястото на стоковия 1,8-литров мотор.

Колко време ти отне да постигнеш това, което хората виждат?

– Освен време, това което хората днес виждат, ми е коствало изключително много нерви, лишения и безсънни нощи. За мой късмет когато започнах да се занимавам с дрифт, вече имаше доста информация и така да се каже “know how”, което ми позволи доста бързо да стигна до това което хората виждат днес.

DSC_0951 copy DSC_0977 copy DSC_0979 copy

Първо мощност или управление?

– Има няколко основни неща, като специфични изисквания, без които човек не може да започне да се занимава с дрифт. Първото от тях е монтирането на хидравлична ръчна, така наречения „шпер диференциал“ и подобрения по завиването на автомобила.

Защо компакт, защо е36?

– BMW Е36 е една от най-достъпните коли в България, подходящи за дрифт. Избрах да карам компакт, защото исках да се отличавам от другите и да бъда различен.

Какви са нещата, които си/сте направили?

– Както казах по-горе, първото нещо което направихме по колата бе трансплантация на 2,8 литров двигател. Оборудвахме автомобила с така необходимата хидравлична ръчна и шпер диференциал. Инсталирахме кит за завиване „Wisefab“, който позволява на предните гуми да завиват до 65 градусов ъгъл (при стандартни 31 градуса на завиване). Сложихме ново окачване, изработихме предпазна клетка за безопасност, спортна седалка тип корито и 6 точков колан, без които нямаш право да участваш в Българския дрифт шампионат. За сезон 2018 съм си поставил за цел трансплантация на нов двигател, а именно BMW V8. Надявам се да успеем да направим колата до първия кръг на Българския дрифт шампионат.

DSC_0854 copy DSC_0875 copy DSC_0870 copy

Мощност? Килограми на колата?

– Съотношението мощност-килограми оказва много високо влияние в цялостното поведение на автомобила. Тъй като до сега се състезавах с най-слабия двигател в шампионата, максимално се постарах да компенсирам ниската мощност с килограмите. Автомобила е с пластмасови врати и преден капак, както и всички стъкла без предния са заменени с такива от поликарбонат и е максимално олекотен.

Колко пари погълна проекта?

– Отдавна спрях да ги броя, но до тук проекта е погълнал 5 цифрена сума.

Как заделяш средства?

– В България, въпроса с финансовата част е доста сложен. Основно в автомобила съм вложил лични средства и тук е момента да благодаря на хората, които стоят зад мен и ме подкрепят в спорта, без тях нищо нямаше да бъде възможно. Това са Пътна Помощ Auto Claims, Дженерали Застраховане, Mcomposit и ZoneV99. Искам да благодаря и на семейството ми, което не спира да ме подкрепя!

Защо дрифт? – Защото дрифта е най-красивият и най-атрактивният моторен спорт в света. Някои хора го сравняват с танц. Освен красотата, всяко състезание носи толкова емоции. Мъжки приятелства, адреналин, сълзи в очите – понякога от радост от победата, друг път от мъка.

DSC_0877 copy DSC_0961 copy DSC_0923 copy

Най-важното нещо за да започнеш да се учиш според теб?

– Преди всичко трябва да знаеш къде трябва да го правиш, а именно на пистата, където не застрашаваш ничий друг човешки живот. И разбира се много желание и ентусиазъм, защото до целта се стига не като се бърза, а като не се спира.

Кратка характеристика:
Двигател:I6 2.8 бензин атмосферен 193к.с./280Nm
Скоростна кутия: 5 степенна ръчна
Задвижване: Задно